Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhledávání cesty ve vektorových datech projektu OpenStreetMap
Adamček, Adam ; Procházka, Boris (oponent) ; Váňa, Jan (vedoucí práce)
Vyhledávače cest patří mezi služby, které v dnešní době lidé často využívají při plánování přejezdu neznámým územím. Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která bude schopna ve volně dostupných mapových datech projektu OpenStreetMap vyhledávat cesty a zobrazovat je. Při vyhledávání zohledňuje nejen typ cest, ale i možnost výběru dopravního prostředku a vlastnosti výsledné trasy. Součástí práce je i analýza formátu OSM a návrh vlastního kompaktnějšího formátu pro uložení předzpracovaných dat. V závěru je kromě otestování výkonu implementované aplikace také porovnání jejích výstupů s jinými běžně používanými vyhledávači cest.
Plánování cesty mobilního robotu pomocí celulárních automatů
Holoubek, Tomáš ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití algoritmů celulárních automatů pro plánování cesty v prostředí čtvercové mřížky. Teoretická část obsahuje přehled standardních přístupů plánování cesty, následně se podrobněji věnuje celulárním automatům včetně jejich možností a již existujících řešení. V praktické části jsou popsány a implementovány algoritmy celulárních automatů včetně generátoru map CA společně se standardními algoritmy. Závěrečná část vyhodnocuje výsledky testů realizovaných ve speciální aplikaci.
Pravděpodobnostní lokalizace mobilního robota
Kopečný, Tomáš ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Řízení pohybu, navigace a orientace robota v prostoru jsou problémy spjaté s vývojem mnoha robotů. Tato práce se zabývá především lokalizací ve smyslu orientace robota v prostoru, nicméně ani ostatní aspekty nejsou opomenuty. Cílem práce je konkrétně lokalizační algoritmus Monte Carlo, jehož přiblížením a aplikací na skutečného robota se zde budeme zabývat.
Bezkolizní navigace mobilního robotu
Stříteský, Vladimír ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá autonomní jízdou robotu z hlediska vyhýbání se překážkám v již naplánované trase. Jsou zde shrnuty běžně používané snímače pro detekci překážek a algoritmy pro hledání cesty. Na těchto základech je navrženo vlastní řešení problému využívající změnu naplánovaných bodů trasy. Pro test funkčnosti řešení je vytvořena simulace v prostředí MATLAB. Pro test v reálném prostředí je navržená metoda aplikována na reálný robot. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky a návrhy na zlepšení.
Vyhledávání trasy v mapě budovy
Marko, Antonín ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zachariáš, Michal (vedoucí práce)
Většina velkých budov obsahuje statické panely s plánkem budovy, které nejsou přehledné a trvá dlouhou dobu najít konkrétní místnost a cestu k ní. Předmětem této práce je návrh a implementace aplikace pro zobrazení mapy budovy ve 3D a vyhledávání trasy v ní.
Umělá inteligence v moderních počítačových hrách
Pavliska, Jiří ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh umělé inteligence pro moderní počítačovou hru. Snažím se seznámit čtenáře se samotným pojmem umělá inteligence. Uvádím popis prvků a technik používaných při tvorbě chování postav ovládaných počítačem. Zaměřuji se dále na prohledávání stavového prostoru a nalezení nejkratší cesty. 
Turtlebot v rámci frameworku ROS
Bartoš, Pavel ; Šoustek, Petr (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření modelu Turtlebota a jeho následné otestování v prostředí Gazebo. Práce představuje sérii algoritmů, které simulují pohyb robota a jeho orientaci ve zvoleném prostoru. Vytvořené řešení poskytuje robotu, na základě dat ze senzoru, schopnost vytvoření bezkolizního kurzu. Přínosem této práce je přiblížení frameworku ROS a pochopení jeho zákonitostí.
Demonstrace metod prohledávání stavového prostoru
Tureček, Martin ; Drozdová, Martina (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje problematiku metod prohledávání stavového prostoru. Práce se zaměřila zejména na praktickou část, jejímž cílem bylo vytvořit demonstrační aplikaci, která by měla sloužit jako pomůcka do předmětu Základy umělé inteligence. Výsledná aplikace tento požadavek splňuje zejména díky jednoduchému ovládání, možnosti krokovat algoritmus a hlavně přitažlivým grafickým kabátkem. Aplikace je navíc implementována jako javovský applet, takže by její spuštění mělo být možné odkudkoliv.
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.